Pyszna (bo domowa) chałka


Witajcie, dzisiaj mam dla Was kilka kadrów z kuchni :) Pewnie wszyscy zauważyli, że w ostatnim czasie w internecie wzrosło zainteresowanie domowymi wypiekami. Nic dziwnego, wciąż siedzimy w domach i cały czas 'chodzi za nami' coś dobrego do jedzenia :) Ja uwielbiam piec, mogłabym całymi dniami przebywać w kuchni i przygotowywać dobre rzeczy. Teraz przygotowuję się do matury... Więc choćbym chciała to nie spędzę w kuchni wielu godzin. Dlatego też dzisiaj pomiędzy jednym a drugim arkuszem z matematyki zrobiłam chałkę. Trochę dłużej zajęło mi robienie zdjęć ale przecież nie samymi zadaniami człowiek żyje a ciągłe siedzenie w książkach też nie daje dobrych efektów. Krótkie przerwy raz na jakiś czas są dobrym odpoczynkiem dla naszego mózgu :)

Wracając do pieczenia. Ja piekąc chałkę zawsze korzystam z przepisu od mojej ukochanej blogerki kulinarnej Elizy Mórawskiej znanej jako 'White plate'. Polecam tą recepturę - zawsze się udaje: KLIK:)

Jedyną zmianą jest kokosowa kruszonka...bo przecież kto nie lubi kruszonki w chałce? A kokosową to mogłabym jeść i jeść. Jest bardzo prosta w przygotowaniu:
Składniki :
* łyżka oleju kokosowego albo masła
* dwie łyżki wiórek kokosowych
* łyżka mąki
* dwie łyżki cukru
Wszystkie składniki zagniatamy ręką w miseczce do powstania kruszonki. Posypujemy nią uplecioną i posmarowaną jajkiem chałkę.


Wyrośnięte ciasto przekładamy na stolnicę.


W internecie jest mnóstwo tutoriali, które krok po kroku pokazują jak upleść warkocze.  


Chałki zaplecione. Czas na posmarowanie jajkiem.


I na kruszonkę <3

                                                                                                                       

Upieczona, wystudzona (powiedzmy :D) więc można kroić :)




Mam nadzieję, że namówiłam was na zrobienie. Domowe pieczywo jest nieporównywalnie lepsze więc nawet się nie zastanawiajcie. 

Au revoir, Marie 

Komentarze

  1. Ooo wygląda mniam mniam, nigdy nie piekłam sama pieczywa, ale może czas spróbować hehe

    OdpowiedzUsuń
  2. uuuuu jak to smakowicie wygląda ! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna osoba w ciągu trzech dni kusi mnie! Staram się trzymać dietę, ale tym razem chyba ją złamię! :P
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Werka

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna! A zdjęcia zjawiskowe☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajnie wyszła! Muszę chyba w końcu sama spróbować ją zrobić, bo ostatnio wszędzie widzę na nią przepisy, haha! ;)

    Buziaki, mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda genialnie! chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda :) aż mam ochote wypróbować przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda wspaniale, tak apetycznie :) Na pewno smakuje obłędnie, cudowny i bardzo inspirujący przepis! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychota! Wygląda bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku jak pysznie! Uwielbiam chałkę, a Twoja prezentuje się przepysznie. :)

    Obserwuję. ;*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz