Jak zagospodarować domową przestrzeń?




Już od dobrych kilku tygodni wielu z nas jest skazanych na siedzenie w swoich domowych czterech ścianach... Dlatego też dzisiejszy wpis chciałabym przeznaczyć na pokazanie Wam moich sposobów na to, by spędzanie czasu w domu było miłe i przyjemne. Zarówno jeśli mówimy o kilku godzinach pracy przy komputerze jak i o chwili relaksu przeznaczonej tylko dla siebie:)

1. Posprzątaj w swoim wnętrzu. Tak, wiem, że to zdanie brzmi banalnie i że większość z Was już dawno zrobiła porządki nawet w tych najodleglejszych zakamarkach, ale być może ten 'zryw' do sprzątania towarzyszył Wam tylko na początku izolacji... a teraz opadły już nadzieje na zachowanie czystości? Jeśli tak to polecam dokładne i przede wszystkim -  systematyczne porządkowanie miejsca pracy. W zabałaganionym miejscu trudno będzie się skupić na obowiązkach, nie mówiąc już o dobrym odpoczynku ;) 




2. Wpuść do wnętrza naturalne światło. Dobrze, jeszcze na chwilę pozostaniemy przy porządkach...
Masz w pokoju/domowym biurze czyste okna? Tak - to super.  Nie? to umyj :D Dlaczego? Nie ma nic bardziej pozytywnego niż promienie słońca wpadające do wnętrza, a przy czystych oknach znacznie słońcu ułatwisz dotarcie do Ciebie ;)  Jeśli już mowa o oknach - pamiętaj by od rana odsłaniać rolety czy zasłony. To właśnie naturalne światło motywuje nas do pracy i dodaje energii. Mamy środek wiosny, piękną pogodę i duużo słońca więc ciesz się nim nawet gdy pozostajesz w domu.


Polecam serdecznie tę książkę:)


3. Przynieś do domu trochę wiosny. Idź na spacer (to dozwolone, byle nie w zatłoczone miejsca) i kup kwiaty, nieważne czy przy cmentarnych alejach (ja mam do nich na przykład najbliżej), czy w ulubionej kwiaciarni, czy po prostu urwij gałązkę bzu i przynieś ją do domu. Tu chodzi o wiosenny akcent, który pokoloruje i orzeźwi Twoje miejsce pracy.

4. Zanim zabierzesz się za stos czekających na Ciebie papierów, zadań i odkładanych przez weekend telefonów przygotuj miejsce pracy. Na stole już masz czysto więc teraz : zaparz ulubioną herbatę w ładnym dzbanku lub weź szklankę wody z cytryną i miskę truskawek, by za 10 minut nie odrywać się od obowiązków albo co gorsza trzy godziny siedzieć bez żadnego picia.... Jeśli się uczysz wyłącz/wycisz to co się rozprasza, a na blacie pozostaw tylko to co niezbędne i co nie odwraca Twojej uwagi.





5. I co najważniejsze - zaanonsuj swoim domownikom, że w tym właśnie momencie idziesz popracować albo odpoczywać - każdemu należy się chwila relaksu:)

Te pięć nieskomplikowanych punktów wprowadź do swojej 'nowej' lub po prostu 'innej' rzeczywistości i doceniaj to co masz w okół siebie.

Tymczasem przedstawiam Wam moje domowe 'kąty' i sposoby na zaaranżowanie przestrzeni.

Jak widać nawet w domu nie jestem amatorką dresów;) Taki strój o wiele bardziej trzyma mnie w 'ryzach' i pozwala zająć się pracą. 






Zawsze wiedzą gdzie przyjść;)


Au revoir, Marie.

Komentarze

  1. Ja przy takich uroczych zwierzakach nie potrafiłabym się skupić, bo pewnie chciałabym je non stop głaskać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, ja już na szczęście potrafię się opanować z głaskaniem a w takim towarzystwie pracuje się znacznie przyjemniej :)

      Usuń
  2. Ja cały czas przygotowuję się jeszcze do matury, a w normalnej sytuacji już połowę miałabym za sobą. Większość czasu właśnie zabiera mi to. Chociaż muszę przyznać, że porządki już dawno zrobione i zaczęłam ćwiczyć. :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Werka

    jelonkowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przygotowuję się do matury ale w przerwach między powtórkami staram się sprzątać i organizować przestrzeń do nauki. Dużo motywacji życzę 🖤 bo z nią teraz najciężej... :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie posty ! Precudowne zdjęcia i mega motywujące. Ja zwykle siedzę przy biurku ale teraz raczej przeniosę się na taras :)
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post przypadł Ci do gustu <3

      Usuń
  4. Wszystkich punktów się trzymam, chociaż z porządkiem czasami trudno. Przed wielkanocom znalazłam bazie i urwałam gałązkę którą do dzisiaj trzymam na biurku

    Miłego wieczoru i zapraszam :)
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne są te zdjęcia, motywują do pracy :D
    Oj ja bym nie umiała siedzieć w domu w dżinsach

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. jejuu ale nabralam ochoty na herbatke hah chyba pojde sobie zrobic, bardzo motywujace zdjecia :)
    nnowakowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się zawsze tego trzymam że nasza przestrzeń powinna odzwierciedlać nasze wnętrze

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie wykonane zdjęcia! Czasem posprzątanie wnętrza jest nie lada wyzwaniem,
    ale kiedy już to się zrobi to widać, że było warto :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz